0 Ga naar je winkelwagen Ga naar je winkelwagen Winkelwagen

Meest gestelde vragen

 

Wilt u snel een antwoord op uw vraag? Onderstaand vindt u de meest gestelde vragen met antwoorden. Uiteraard kunt u ook altijd contact met ons opnemen via +31 (0)345 582 546.


Bestelling

Wat zijn de verzendkosten?

Bij bestellingen onder de € 350,- excl. BTW berekenen verzendkosten, deze zijn zichtbaar in het bestelproces.

Bij bestellingen via de mail of telefoon hanteren wij afwijkende verzendkosten.

Wat is de levertijd?

Artikelen die op voorraad zijn, worden in principe binnen 5 werkdagen geleverd. De levertijd van artikelen die niet op voorraad zijn, is afhankelijk van de levertijd van de fabrikant. U wordt hierover zo snel mogelijk geïnformeerd.

Wat zijn de betaalmogelijkheden?

U kunt kiezen voor betaling via iDEAL of Bancontact (Mister Cash). Daarnaast is het mogelijk om op factuur te bestellen. Het betalingstermijn is 30 dagen, tenzij anders overeengekomen. Als particulier is het niet mogelijk om op factuur te bestellen.

Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?

Wilt u een bestelling wijzigen of annuleren, neem dan contact op met onze afdeling Verkoop via +31 (0)345 582 546 (kies optie 2). Indien er kosten verbonden zijn aan de annulering of wijzigingen, worden deze aan u doorberekend. 

Hoe kan ik een product retourneren?

Wilt u een bestelling retourneren? Neem dan contact op met onze afdeling Verkoop via +31 (0)345 582 546 (kies optie 2). Maatwerk en speciaal bestelde of aangepaste producten kunnen niet geretourneerd worden. Voor meer informatie over onze retourvoorwaarden, verwijzen wij u naar onze Algemene voorwaarden.

Reparatie & garantie

Hoe meld ik een storing?

Een storing meldt u eenvoudig via het storingsformulier. Bij een spoedstoring (binnen 24 uur) verzoeken wij u om naast deze melding ook telefonische contact met ons op te nemen via +31 (0)345 582 546 (kies optie 1). 

Hoe kan ik een reparatie melden?

Onze service engineers kunnen in veel gevallen de reparatie op locatie uitvoeren. Gaat het om een complexere reparatie dan kunnen wij het apparaat ophalen en de reparatie in ons Repair Centre uitvoeren. Een reparatieaanvraag kunt u sturen naar service@vdw.nl. In deze mail geeft u aan om wat voor apparaat het gaat en een korte beschrijving wat u gerepareerd wilt hebben. Graag een foto van de kentekensticker van het te repareren apparaat meesturen.

Hoe lang duurt een reparatie?

De reparatieduur hangt af van wat er gerepareerd moet worden en van de levertijd van de onderdelen. Wij zullen er alles aan doen om de reparatieduur zo kort mogelijk te houden en zullen u voortdurend op de hoogte houden van de status. Om deze periode te overbruggen kunt u gebruik maken van onze back-up apparatuur.

Wat zijn de garantievoorwaarden?

De garantieperiode verschilt per fabrikant en soms zelfs per model. Neem telefonisch contact met ons op via +31 (0)345 582 546 (kies optie 1) voor meer informatie.

Opslag bloedproducten

Wat houdt de DIN 58371 norm in?

DIN staat voor ‘Deutsches Institut für Normung’ (Duitse Instituut voor Normeringen). Het DIN vaardigt in Duitsland geldende normen uit. De DIN 58371 is de norm voor koelkasten voor de opslag van bloedproducten.

Een DIN 58371 gecertificeerde koelkast voldoet o.a. aan de volgende eisen:

  • Een stabiele bedrijfstemperatuur van +4°C
  • Inzetbaar in omgevingstemperaturen van +10°C en +35°C
  • Een veiligheidsthermostaat tot +2°C (de koelkast kan dus nooit kouder worden dan +2°C)
  • Stroomuitvalalarm voor minimaal 12 uur
  • Potentiaalvrij contact om meldingen door te kunnen sturen aan een gebouwbeheersysteem
  • Optische en akoestische alarmering bij temperatuurafwijking
  • De binnentemperatuur moet worden bewaakt
  • Maximaal geluidsniveau 60 dB(A)
  • Een door middel van een slot afsluitbare deur
Moet een bloedkoelkast voldoen aan de DIN 58371 norm?

De DIN 58371 norm is een Duitse norm en wordt in Nederland gebruikt als richtlijn. Het is dus geen vereiste dat een koelkast voor de opslag van bloedproducten voldoet aan de DIN 58371 norm. Wilt u meer weten over de eisen voor een bloedkoelkast? Neem dan contact met ons op!

Wat houdt de DIN 58375 norm in?

DIN staat voor ‘Deutsches Institut für Normung’ (Duitse Instituut voor Normeringen). Het DIN vaardigt in Duitsland geldende normen uit. De DIN 58375 is de norm voor vriezers voor de opslag van bloedproducten. De DIN 58375 normering is in Nederland geen vereiste, maar meer een richtlijn.

Een DIN 58375 gecertificeerde vriezer voldoet o.a. aan de volgende eisen:

  • Een setpoint van minimaal -30°C, bij een automatische ontdooiing mag de temperatuur niet boven de -27°C komen
  • Inzetbaar in omgevingstemperaturen van +16°C en +32°C
  • Een eenvoudig te reinigen binnenruimte
  • Stroomuitvalalarm voor minimaal 12 uur
  • Optische en akoestische alarmering bij temperatuurafwijking
  • Voorzien van voorbereiding voor registratiesysteem
  • De binnentemperatuur moet worden bewaakt
  • Draagplateau’s die een belasting kunnen hebben van 100 kg/m²
  • Een door middel van een slot afsluitbare deur
Moet een bloedvriezer voldoen aan de DIN 58375 norm?

De DIN 58375 norm is een Duitse norm en wordt in Nederland gebruikt als richtlijn. Het is dus geen vereiste dat een vriezer voor de opslag van bloedplasma voldoet aan de DIN 58375 norm. Wilt u meer weten over de eisen voor een bloedplasmavriezer? Neem dan contact met ons op!

Moedermelk opslag

Hoe lang is moedermelk houdbaar?
  • Net gekolfde moedermelk is tot 8 uur houdbaar buiten de koelkast.
  • In de koelkast is moedermelk tot 8 dagen houdbaar.
  • In een professionele vriezer is moedermelk tot 12 maanden houdbaar.
  • Na ontdooien in de koelkast is moedermelk tot 24 uur houdbaar.
  • Na het ontdooien op kamertemperatuur dient de moedermelk direct gebruikt te worden.
Waar moet een moedermelkkoelkast aan voldoen?

Voor de opslag van moedermelk onder optimale omstandigheden in kraamhotels, neonatologie- en kraamafdelingen, adviserend wij dringend om een moedermelkkoelkast in te zetten. 


Moedermelkkoelkasten kenmerken zich door:

  • Een zeer goede temperatuurstabiliteit
  • Een temperatuur van rond de +3°C
  • Een groot koelvermogen

Laboratorium koel- en vriesapparatuur

De DIN 13221 norm, wat is dat?

DIN staat voor ‘Deutsches Institut für Normung’ (Duitse Instituut voor Normeringen). Het DIN vaardigt in Duitsland geldende normen uit. Met DIN 13221 werd in 2016 voor het eerst een norm voor laboratoriumkoel- en vriesapparatuur vastgesteld. Hiermee is een kwaliteitsnorm voor de opslag van temperatuurgevoelige stoffen vastgelegd.

Een DIN 13221 gecertificeerde laboratorium koelkast of vriezer voldoet o.a. aan de volgende eisen:

  • Een temperatuurafwijking van max. ±3K (koelkasten) of ±5K (vriezers)
  • Inzetbaar in omgevingstemperaturen van +10°C en +35°C
  • Stroomuitvalalarm voor minimaal 12 uur
  • Optische en akoestische alarmering bij temperatuurafwijking
  • De binnentemperatuur moet worden bewaakt
  • Draagplateau’s die een belasting kunnen hebben van 100 kg/m²
  • Maximaal geluidsniveau 60 dB(A)
  • Een door middel van een slot afsluitbare deur

Onze diensten

Is gekoeld verhuizen mogelijk bij VDW?

Ja! Bij VDW kunnen wij gekoeld (en ook niet-gekoeld) apparatuur veilig en efficiënt verhuizen. Of het nu gaat om medische koelkasten, laboratoriumapparatuur of ultra-low vriezers, wij hebben de kennis en de middelen om ervoor te zorgen dat jouw apparatuur veilig op de nieuwe locatie aankomt. Neem gerust contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken en samen een plan te maken.

https://www.youtube.com/watch?v=XwTEGGP9hfo

Wat houdt plaatsing op locatie precies in?

Plaatsing op locatie is veel meer dan alleen ‘de stekker in het contact stoppen’.

Wat is voor jou als klant het voordeel als je de plaatsing en installatie door VDW laat uitvoeren?

  • - Het apparaat wordt gebruiksklaar opgeleverd incl. montage van eventuele accessoires;
  • - De inhoud uit een eventueel oud apparaat kan in de meeste gevallen direct overgezet worden.

Indien nodig kunnen we het nieuwe apparaat gekoeld leveren;

  • - Indien gewenst geven wij een korte uitleg over de werking van het apparaat.

En stellen we de temperatuur en eventuele alarmen in;

  • - Verpakkingsmateriaal wordt netjes afgevoerd, dus er blijft geen rommel achter op locatie;
  • - Een eventueel oud apparaat voeren we kosteloos en milieuvriendelijk af;
  • - De verantwoordelijkheid voor het intern verplaatsen en het installeren van het apparaat ligt bij VDW;
  • - Je kunt doorgaan met je werk en de installatie volledig overlaten aan een van onze, hiervoor opgeleide, medewerkers.

Levering

Het geleverde product is beschadigd, wat nu?

Worden zichtbare gebreken of tekorten geconstateerd, dan dient u deze binnen 2 werkdagen na aflevering schriftelijk aan ons te melden. Niet zichtbare gebreken dient u binnen 7 werkdagen na ontdekking schriftelijk aan ons te melden. U kunt uw melding versturen naar info@vdw.nl o.v.v. ons ordernummer zoals vermeld op de pakbon.

Wat zijn de leveringsmogelijkheden voor apparatuur?

Standaard levering

  • Levering in de verpakking achter de eerste deur op de begane grond
  • Indien gewenst afvoeren afgeschreven apparaat (dient klaar te staan)

Plaatsing op locatie

  • Plaatsen en installeren op de gewenste locatie
  • Monteren van eventuele accessoires
  • Indien gewenst instellen van temperatuur en eventuele alarmen
  • Afvoeren verpakkingsmateriaal
  • Indien gewenst afvoeren afgeschreven apparaat
  • Indien gewenst een korte instructie over de werking van het apparaat
  • Indien nodig kunnen wij kleine aanpassingen uitvoeren aan bijvoorbeeld een kastombouw

    **Bij plaatsing op locatie berekent VDW de benodigde tijd op nacalculatie á € 23,75 per kwartier. Zo betaalt u nooit meer dan nodig.
Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?

Pakketverzendingen worden door DHL bij u afgeleverd en zijn d.m.v. track & trace te volgen. Apparatuur worden standaard door onze eigen transportafdeling afgeleverd, in dit geval wordt u een dag voor de levering gebeld door onze afdeling Planning.

Wat als mijn bestelling niet is bezorgd?

Is uw bestelling niet geleverd op de door ons of door DHL aangegeven dag? Neem dan telefonisch contact met ons op via +31 (0)345 582 546 (kies optie 2).

Hoe meld ik een bezorgklacht?

Kwaliteit staat bij ons hoog in het vaandel. Wanneer de bezorging niet naar wens is verlopen, horen we dit dan ook graag van u. Neem telefonisch contact met ons op via +31 (0)345 582 546 (kies optie 2).

Medicijnopslag

Waar moet een koelkast voor medicatieopslag aan voldoen?

De belangrijkste eisen waar een medicijnkoelkast aan moet voldoen zijn:

  • Een door middel van een slot afsluitbare deur
  • Een stabiele binnentemperatuur tussen de +2°C en +8°C
  • Een alarmsignaal bij temperatuurafwijkingen

Daarnaast zijn medicijnkoelkasten in veel gevallen ook uitgevoerd met een doorvoer voor een externe sensor, vorstbeveiliging, zelfsluitende deur, stroomuitval- en deuralarm. Ook is het verplicht om de interne temperatuur te bewaken met een temperatuurregistratie- en alarmeringssysteem.

Wilt u weten welk apparaat het beste bij uw proces past?

Neem contact met ons op via +31 (0) 345 582 546 (kies optie 2).

Wat betekent de DIN 58345 norm?

DIN staat voor ‘Deutsches Institut für Normung. Het DIN vaardigt in Duitsland geldige normen uit. DIN 58345 is de norm voor koelkasten, welke gebruikt worden voor opslag van medicatie en vaccins bij een temperatuur van +5°C. Deze normering is vervangen door de DIN 13277 norm.

Een conform de DIN 58345 norm geproduceerde koelkast voldoet aan de volgende eisen:

  • Een stabiele bedrijfstemperatuur van tussen de +2°C en +8°C
  • Een omgevingstemperatuur om dit te garanderen tussen de +10°C en +35°C
  • Een veiligheidsthermostaat tot +2°C (de koelkast kan dus nooit kouder worden dan +2°C)
  • Stroomuitvalmelder die tenminste 12 uur een signaal kan afgeven met een eigen accu
  • Potentiaalvrij contact om meldingen door te kunnen sturen aan een gebouwbeheersysteem
  • Optische- en akoestische signalen bij temperatuurafwijkingen
  • Draagplateau’s die een belasting kunnen hebben van 100 kg/m²
  • Maximaal geluidsniveau 60 dB(A)
  • Een door middel van een slot afsluitbare deur
Moet een medicijnkoelkast voldoen aan de DIN 58345 / DIN 13277 norm?

De DIN 58345 / DIN 13277 norm is een Duitse norm en wordt in Nederland gebruikt als richtlijn. Het is dus geen vereiste dat een koelkast voor opslag van medicatie en vaccins voldoet aan de DIN 58345 / DIN 13277 norm. Wilt u meer weten over de eisen voor een medicijnkoelkast? Kijk dan bij de vraag 'Waar moet een koelkast voor medicatieopslag aan voldoen?' of neem contact met ons op.

Wat is de DIN 13277 normering?

DIN staat voor ‘Deutsches Institut für Normung. Het DIN vaardigt in Duitsland geldige normen uit. DIN 13277 is de norm voor apotheekkoelkasten, welke gebruikt worden voor opslag van medicatie en vaccins bij een temperatuur van +5°C. Deze normering is de opvolger van de bekende DIN 58345 normering.

Een conform de DIN 13277 norm geproduceerde apotheekkoelkast voldoet aan de volgende eisen:

  • Een stabiele bedrijfstemperatuur van tussen de +2°C en +8°C
  • Een omgevingstemperatuur om dit te garanderen tussen de +10°C en +35°C
  • Een veiligheidsthermostaat tot +2°C (de koelkast kan dus nooit kouder worden dan +2°C)
  • Stroomuitvalmelder die tenminste 12 uur een signaal kan afgeven met een eigen accu
  • Potentiaalvrij contact om meldingen door te kunnen sturen aan een gebouwbeheersysteem
  • Optische- en akoestische signalen bij temperatuurafwijkingen
  • Draagplateau’s die een belasting kunnen hebben van 100 kg/m²
  • Maximaal geluidsniveau 60 db(A)
  • Een door middel van een slot afsluitbare deur
Mag je een witgoed koelkast gebruiken voor opslag van medicatie en vaccins?

Een huishoudelijke koelkast is niet bedoeld voor het opslaan van medicijnen en vaccins. In tegenstelling tot een medicijnkoelkast heeft een witgoed koelkast geen alarmfuncties en geen stabiele temperatuur tussen de +2°C en +8°C. Sterker nog; de temperatuur in een witgoed koelkast kan onder de 0°C komen, waardoor de werking van de medicatie en vaccins in gevaar komt. Een medicijnkoelkast hoeft niet perse veel geld te kosten! Wilt u advies over medicijnkoelkasten? Bel of mail ons, wij helpen graag!

Is een absorptie koelkast geschikt voor de opslag van medicatie?

Er bestaan medicijnkoelkasten met absorptietechnologie (dus geen compressorkoeling), deze zijn geschikt voor dagopslag van medicatie. Maar ook voor kortdurende opslag adviseren wij toch een koelkast met compressorkoeling. Een absorptiekoelkast heeft een lagere koelcapaciteit. Daardoor is de temperatuurstabiliteit minder, zeker bij een warmere omgevingstemperatuur. Er zijn voldoende alternatieven met compressorkoeling voor een vergelijkbare prijs. Neem contact met ons op voor meer informatie en advies.

Wat moet je doen met oude of overtollige medicijnen?

Medicatie die door patiënten teruggebracht worden, kunnen niet hergebruikt worden. Overtollige medicijnen mogen absoluut niet door de gootsteen gespoeld of in de prullenbak gegooid worden, maar dienen ingezameld en op een verantwoordelijke manier afgevoerd te worden. Wij leveren afsluitbare retourboxen, waarmee oude of overtollige medicatie ingezameld kan worden. De box kan alleen geleegd worden met een sleutel. Neem contact op met onze afdeling Verkoop.

Technische vragen

Wat betekend een F8 melding bij een Liebherr medicijnkoelkast?

Bij oudere Liebherr medicijnkoelkasten hangt er aan de achterzijde een accu. Deze accu zorgt er bij een stroomuitval voor dat de alarmen en het display nog een aantal uur blijven werken. Wanneer de koelkast een F8 melding geeft, dient de accu vervangen te worden. Neem contact op met onze afdeling Service om een nieuwe accu te bestellen. De accu is heel eenvoudig zelf te vervangen, maar indien gewenst kunnen wij een service engineer langs sturen die de accu voor u vervangt.

Wat betekend een AFr melding bij een Liebherr medicijnkoelkast?

Als er op het display van uw Liebherr medicijnkoelkast aan AFr melding knippert, betekend dit dat het in de zone van de referentiesensor (links onderin) enige tijd te koud is geweest. Heeft kort daarvoor de deur een tijdje opengestaan? Dan kan dat hiermee te maken hebben, de koelkast moet dan weer flink koelen om op temperatuur te komen en dan kan de temperatuur heel even onder de +2°C komen. Een andere veelvoorkomende oorzaak is dat er producten tegen de sensor geplaatst zijn, dit is te voorkomen door een draadmand onderin de koelkast te plaatsen.

Koelkast lekt water, hoe kan dat?

Uw koelkast lekt water, wat zijn mogelijke oorzaken?

1. Onderin de koelkast zit een gootje met een opening waardoor het condenswater wegloopt in het opvangbakje onder de koelkast. Het kan zijn dat het gaatje verstopt zit. Maak het gootje en de opening regelmatig schoon.

2. De opvangbak onder de koelkast kan kapot zijn, in dit geval kun u bij ons een nieuwe bestellen. Mail uw aanvraag naar service@vdw.nl en vermeldt het merk en modelnummer.

3. Als de deur vaak en lang open gaat, zal er extra verdamping ontstaan waardoor het gootje en de opvangbak meer condens te verwerken heeft. Beperk het aantal deuropeningen en laat de deur niet langer open dan noodzakelijk.

4. Als de deur niet goed sluit ontstaat hetzelfde probleem als benoemd bij punt 3. Controleer of het deurrubber nog goed is en houdt deze schoon. Is het deurrubber kapot? Bestel dan een nieuwe via service@vdw.nl en vermeldt het merk en modelnummer. Wanneer u de koelkast jaarlijks door ons laat onderhouden, controleren wij de deurrubbers voor u en heeft u hier geen omkijken naar!

Hoe vaak moet ik een vriezer ontdooien?

Er is geen vaste richtlijn voor het ontdooien van een vriezer. Dit is namelijk afhankelijk van hoe vol de vriezer zit, hoe vaak de vriezer opengaat en hoe goed de deur sluit. Ons advies is om minimaal 1x per 6 maanden uw vriezer te ontdooien. IJsvorming in uw vriezer heeft een negatieve invloed om de interne temperatuur en het stroomverbruik. Heeft u veel last van ijsvorming in uw vriezer, dan kan het zijn dat de deur of klep niet goed sluit of de rubbers versleten zijn. Doordat vocht naar het koudste punt trekt, ontstaat er ijsvorming in de vriezer. 


Advies nodig? Neem contact op met onze afdeling Service via +31 (0)345 582 546 (kies optie 1), zij kunnen u tips geven hoe u de ijsvorming kunt verwijderen. Indien nodig kunnen we een back-up apparaat leveren, waar u uw producten tijdelijk in kunt opslaan. 


Bestel de handige VDW ijskrabber met borstel voor het ijsvrij maken van uw vriezer!

Deur van -80°C vriezer trekt vacuüm, waar ligt dit aan?

De meeste -80°C vriezers zijn voorzien van een overdrukventiel, deze zit meestal in de zijkant van de vriezer. Wanneer de deur vacuüm trekt, komt dit vaak doordat de vacuüm release knop dichtgevroren is. Neem contact op met onze afdeling Service via +31 (0)345 582 546 (kies optie 1), zij kunnen u tips geven hoe u de ijsvorming kunt verwijderen.

Wat is het verschil tussen fluctuatie, variatie, resolutie, gradient, tolerantie en uniformiteit?

Fluctuatie: het verschil tussen de hoogste en laagste temperatuur, in het gehele apparaat gemeten.

Variatie: het verschil tussen de hoogste en laagste temperatuur over een hele dag gemeten.

Resolutie: het aantal cijfers achter de komma die op het display worden getoond.

Gradient: het verschil tussen de hoogste en laagste temperatuur, op één punt in het apparaat gemeten.

Tolerantie: de afwijking in temperatuur vanaf het setpoint.

Uniformiteit: de gemiddelde temperatuurafwijking in het apparaat.

Onderhoud en keuringen

Waarom onderhoud laten uitvoeren aan een koelkast of vriezer?

Bij jaarlijks onderhoud aan jouw koelapparatuur verhoog je de betrouwbaarheid van het apparaat. Ook helpt het jou met het voorkomen van schade, uitval, gebreken en ongemak op een later moment. Van plan om jouw apparaten te laten onderhouden? Neem dan gerust contact met ons op, dan sturen wij je een vrijblijvende offerte.

Verschil correctief en preventief onderhoud?

Correctief onderhoud is het onderhoud dat wordt uitgevoerd nadat een defect of storing is opgetreden, met als doel het herstellen van de functionaliteit van een apparaat of systeem. Het wordt uitgevoerd om problemen te verhelpen zodra ze zich voordoen.

Preventief onderhoud, daarentegen, wordt proactief uitgevoerd om storingen te voorkomen. Dit type onderhoud omvat regelmatige controles, aanpassingen, en vervanging van onderdelen om de levensduur van een systeem te verlengen en ongeplande stilstand te minimaliseren.

Wat houdt preventief onderhoud in?

Preventief onderhoud is een manier van onderhoud waarbij je problemen probeert te voorkomen en apparaten langer laat meegaan. Dit onderhoud word jaarlijks uitgevoerd volgens een vast schema, ook als er op dat moment geen problemen zijn. Na het onderhoud ontvang je van ons een onderhoudsrapport met alle gecontroleerde punten en onze bevindingen. Zo heb je een goed beeld van de status van jouw apparatuur.

Wat houdt de NEN 3140 keuring in?

Om veilig gebruik van elektrische installaties zoveel mogelijk te waarborgen schrijft NEN 3140 voor dat elektrische installaties periodiek moeten worden geïnspecteerd. De inspectie bestaat uit een visuele inspectie en uit een inspectie door meting en beproeving. De NEN 3140 keuring kan gelijktijdig worden uitgevoerd met een preventief onderhoud door een gekwalificeerd medewerker van VDW. De uitkomst van de meting wordt op de onderhoudsrapportage vermeld. Hierdoor heb je jaarlijks een geldig keuringsrapport van de desbetreffende apparatuur.

Wat houdt de NEN 2767 keuring in?

Bij de NEN 2767 keuring, checkt onze service engineer de technische staat van het apparaat door een inspectie en beoordeling. De service engineer loopt 5 punten langs (leeftijd, proces, mechanisch, elektra & isolatie en leidingen). Hieruit komt een score van 1 t/m 6, wat aangeeft wat de status van het apparaat is. Deze score wordt op het onderhoudsrapport vermeld en bij score 5 of 6 zullen wij adviseren om het apparaat te vervangen.

1 = Uitstekend

2 = Goed

3 = Redelijk

4 = Matig

5 = Slecht

6 = Zeer slecht

Staat jouw vraag er niet bij?

Neem contact met ons op! Bij VDW kunt u altijd rekenen op goede hulp direct aan de telefoon of binnen 2 werkdagen via de mail.

Mail onsOf bel: +31 (0)345 582 546
Mijn winkelwagen

U heeft nog niks in uw winkelwagen

Verder winkelen
MAIL ONS
BEL ONS
STORING MELDEN